Stručný obsah | Studie O[ldřicha] Korteho o Martinů KONCERTU PRO HOBOJ A MALÝ ORCHESTR. V úvodu Korte stručně shrnuje Martinů tvůrčí období, která dělí na: I. Domov, mládí (1890 - 1923); II. Paříž (1923 - 1940), a) do třicátých let, b) do r. 1930; III. Amerika (1941 - 1953); IV Poslední evropská léta (Francie, Itálie, Švýcarsko: 1953 - 1959). Ke každému z nich stručně uvádí Martinů tvůrčí tendence a díla, jednotlivá tato období zastupující. Popisuje také Martinů proces hledání formy a stylu a jeho tvůrčí filosofii. Do kontextu tohoto obecného přehledu zasazuje dílo KONCERT PRO HOBOJ A MALÝ ORCHESTR. Dále v textu OK podrobně analyzuje jednotlivé věty koncertu, přičemž klade důraz na svou tezi, že každá z částí koncertu "přináší zážitek esteticky přesně naplněného tvaru [...] důvěrně blízkého lidského sdělení".
Nakonec OK podrobněji zasazuje dílo a jeho koncept do širšího kontextu autorova uměleckého i obecně kreativního smýšlení, přičemž vyslovuje i osobní dojmy a reflexe skladby a její pozice v rámci Martinů života a díla.
V poslední části textu pak OK uvádí prameny a literaturu, týkající se Martinů života a tvorby, kde jako zdroj uvádí také "vlastní studium":
Miloš Šafránek: Bohuslav Martinů - Život a dílo
Harry Halbreich: Bohuslav Martinů
Jaroslav Mihule: B.M. - Osobnost a dílo
Bohuslav Martinů: Deníky, zápisníky, úvahy a články
(= Miloš Šafránek: Domov, hudba a svět)
Jaroslav Mihule: Symfonie Bohuslava Martinů
Oldřich F. Korte: B.M., klasik 20. století |