Základní informace
Titul CZToccata e due canzoni
Podtitul CZpro malý orchestr
Titul ENToccata e due canzoni
Podtitul ENfor small orchestra
Titul DEToccata e due canzoni
Podtitul DEfür kleines Orchester
Titul FRToccata e due canzoni
Podtitul FRpour petit orchestre
KategorieOrchestrální hudba
PodkategorieSkladby pro komorní nebo malý orchestr
Halbreichovo číslo311
Části (věty)1. Toccata: Allegro moderato; 2. Canzone No. 1: Andante moderato; 3. Canzone No. 2: Allegro (poco) - Adagio
Durata27'
Nástrojové obsazení1211-0100-Timp-Batt-Pf-Archi
Dedikant Sacher, Paul
Basler Kammerorchester
Diplomatický přepis věnováníÀ Paul Sacher | et son Kammerorchestre de Bâle | pour le 20eme anniversaire. [1. titulní strana] *** Dedicated to | Paul Sacher | and the Basel | Chamber Orchestra [2. titulní strana]
Poznámka k věnováníAutografní partitura obsahuje dvě titulní strany.
Původ
Místo kompoziceNew York, NY
Místo kompozice 2Tanglewood, Massachusetts
Rok dokončení1946
Započetí kompozice15.05.1946
Dokončení kompozice03.10.1946
Premiéra
Interpret Sacher, Paul
Datum premiéry21.01.1947
Místo premiéryBasilej, Švýcarsko
Ansámbl Das Basler Kammerorchester
Basler Kammerorchester
Uložení autografu
Vlastník pramenePaul Sacher Stiftung
Poznámka k autografuV PSS uložena také reprodukce autografu a provozovací materiály cizí rukou.
Druhá sada původních provozovacích materiálů se nachází v B&H Hire Library.
Copyright
Copyright - poznámkaBoosey & Hawkes, London-New York
Odkaz na prodejcekoupit
První vydání
Místo vydáníLondýn
VydavatelBoosey & Hawkes
Rok vydání1952
Vydání dostupná v IBM
Boosey & Hawkes, London, Londýn, 1984
Signatura IBM: 1239 KP
Specifikace vydání: Přetisk 1. vydání (1952) - kapesní partitura
Detaily tohoto vydání
Prameny
Vazby Související písemnosti
Dokumenty v Knihovně
Poznámka První věta dokončena 01.06.1946, druhá věta 25.06.1946, třetí věta 03.10.1946.
Název skladby na 1. titulní straně autografu: "Toccata et due canzoni"; na 2. titulní straně: "Toccata e due canzoni".
O skladbě

Toccata e due canzoni, H. 311, je zřejmým dokladem zralého výrazu Bohuslava Martinů, v němž, řečeno slovy Virgila Thomsona, „zářivé zvuky září a znějí zároveň a nástrojová komplexnost není pouhou cukrovou polevou, nýbrž součástí hudební koncepce." Obě canzony si Martinů původně představoval jako "lehké, hravé, velmi prosté písničky." Po nějakém čase však zjistil, že se bez ohledu na jeho záměr vyvíjí zcela po svém, a on proti tomu není schopen nic dělat. Temná atmosféra druhé canzony byla však zapříčiněna i vnějšími okolnostmi: během její kompozice utrpěl Martinů těžký úraz, který měl za následky rozraženou lebeční kost, poruchu sluchu a závratě.

Aleš Březina, program koncertu Festivalu Bohuslava Martinů, 10.12.2001

« předchozí
ID 233 (záznam 1 / 0)
další »