Základní informace
Titul CZToccata e due canzoni
Podtitul CZpro malý orchestr
Titul ENToccata e due canzoni
Podtitul ENfor small orchestra
Titul DEToccata e due canzoni
Podtitul DEfür kleines Orchester
Titul FRToccata e due canzoni
Podtitul FRpour petit orchestre
KategorieOrchestrální hudba
PodkategorieSkladby pro komorní nebo malý orchestr
Halbreichovo číslo a přípona311
Části (věty)1. Toccata: Allegro moderato; 2. Canzone No. 1: Andante moderato; 3. Canzone No. 2: Allegro (poco) - Adagio
Durata27'
Nástrojové obsazení1211-0100-Timp-Batt-Pf-Archi
Sólový hlas
Obsazení vokálních rolí
Dedikant Sacher, Paul
Basler Kammerorchester
Diplomatický přepis věnováníÀ Paul Sacher | et son Kammerorchestre de Bâle | pour le 20eme anniversaire. [1. titulní strana] *** Dedicated to | Paul Sacher | and the Basel | Chamber Orchestra [2. titulní strana]
Poznámka k věnováníAutografní partitura obsahuje dvě titulní strany.
Původ
Místo kompoziceNew York
Rok dokončení1946
Započetí kompozice15.05.1946
Dokončení kompozice03.10.1946
Poslední úprava
Premiéra
Interpret Paul Sacher (dirigent/conductor)
Sacher, Paul
Datum premiéry21.01.1947
Místo premiéryBasilej, Švýcarsko
Ansámbl Das Basler Kammerorchester
Basler Kammerorchester
Uložení autografu
InstitucePaul Sacher Stiftung
Místo uloženíBasilej
Současný vlastníkPaul Sacher Stiftung, Basilej
Poznámka k rukopisuV PSS uložena také reprodukce autografu a provozovací materiály cizí rukou. *** Druhá sada původních provozovacích materiálů se nachází v B&H Hire Library.
Vydání
Místo vydáníLondýn
VydavatelBoosey & Hawkes
Rok vydání1952
CopyrightBoosey & Hawkes, London-New York
Poznámka
PoznámkaPrvní věta dokončena 01.06.1946, druhá věta 25.06.1946, třetí věta 03.10.1946. *** Název skladby na 1. titulní straně autografu: "Toccata et due canzoni"; na 2. titulní straně: "Toccata e due canzoni".
Informace

Toccata e due canzoni

Toccata e due canzoni z roku 1946 je dokladem zralého výrazu Bohuslava Martinů, v němž, řečeno slovy Virgila Thomsona, “zářivé zvuky září a znějí zároveň a nástrojová komplexnost není pouhou cukrovou polevou, nýbrž součástí hudební koncepce”. Obě canzony si Martinů původně představoval jako “lehké, hravé, velmi prosté písničky”. Po nějakém čase však zjistil, že se bez ohledu na jeho záměr vyvíjejí zcela po svém, a on proti tomu není schopen nic dělat. Temná atmosféra druhé canzony byla však zapříčiněna i vnějšími okolnostmi: během její kompozice utrpěl Martinů těžký úraz, který měl za následky rozraženou lebeční kost, poruchu sluchu a závratě.

 

Aleš Březina

 

 

Prameny

« předchozí
ID 233 (záznam 1 / 0)
další »