| Stručný obsah | Rukopisné poznámky o Bohuslavu Martinů a jeho díle: 
 - z časopisu der Auftakt, XVVV., Sešit 3-4, Duben 1938: z článku Josefa Bachtíka o JULIETTĚ
 na s. 89 - 90 a ze str. 30 o příspěvku 5000 Kčs, kterou BM obdržel od Nadace Bedřicha Smetany v Brně za operu DIVADLO ZA BRÁNOU, se kterou získal II. cenu.
 
 - z časopisu Český svět, XI., 16/VII. 1915 [s. 45?]:
 fotografie odhalení pomníku Jana Huse na Staroměstském náměstí s obchodem s nápisem Hermann Kafka (otec Franze)
 
 - z časopisu České slovo 16/3 1938: Zpěvohra z česko-franc. ducha [?]:
 o JULIETTĚ, spojení českého a francouzského ducha v ní a její interpretaci. Zmiňován Václav Talich, František Muzika a Joe Jenčik.
 
 - z časopisu České slovo, 18/III. 1938, s autorskou šifrou H. D.
 o nejprve reservovaném a posléze kladném přijetí díla [JULIETTE]. Zmiňováni spolupracovníci a spolutvůrci představení a reflektována vysoká umělecká úroveň provedení představení, působícího velmi soudobě.
 
 - z časopisu Národní divadlo, XV., č. 8 (5. 2. 1938), s. 4: B. Martinů: Poznámky k JULIETTĚ [BM je autorem článku]
 vyzdvihuje komplexní prováděcí náročnost díla a její mnohostrannou netypičnost, reakce na některé kritiky, které si Martinů přístup vykládají jako slabou snahu o reformátorství ve stylu Monteverdiho, Glucka, či Wagnera.
 
 - z časopisu Národní divadlo XV., č. 8 (5.2. 1938), s. 5 - 6: Jindřich Honzl: K inscenaci "JULIETTY neboli Snáře":
 autor jako esenciální princip moderního divadla uvádí Martinů citát, týkající se jeho HER O MARII: "Můj princip je v zásadě velmi prostý, a to, nepoužívati hudby k vyjádření něčeho, co se hudbou vyjádřiti nedá."
 
 - z Lidových novin 15. 10. 1932: Ot.[okar] Fischer: Z pražské činohry
 pochvalná recenze premiéry představení JULIETTE aneb Snář, provedené v obnoveném Studium činohry Národního divadla [13. 10. 1932]
 
 - z časopisu Divadlo XXIV., (1937-38), s. 106-107: Jindřich Honzl: Před premiérou opery JULIETTE nebo Snář
 [pouze poznamenání článku s vykřičníkem]
 
 - poznámka o díle [nejspíš VOJÁK A TANEČNICE], dokončeném 20. 8. 1926, přidané poznámky jako "moderní buffa, než revue" a další
 
 - z Martinů dopisů "listy [domovu?]", [vydané?] Jaroslavem Procházkou 1. XII., 1965
 s. 1.: citát z listu BM V. Talichovi - 21. 11. 1924
 s. 8.: V. Talichovi - 6. V. 1935
 s. 8.: V. Talichovi - 26. IX. 1935
 s. 8.: V. Talichovi - 28. I. 1938
 s. 8.: V. Talichovi - 27. III. 1938
 s. 8.: V. Talichovi - 19. IX. 1955
 s. 8.: Jan. Procházkovi - 10. 8. 1955
 s. 8.: Jan. Procházkovi - 18. 5. [8.?] 1955
 
 - z Divadelních a filmových novin, IX. 12. I. 1966, č. 11., s. 10: Jaroslav Procházka: Neznámé listy Bohuslava Martinů a Jindřicha Honzla Václavu Talichovi
 24. 6. 1936 BM V. Talichovi
 27. 3. 1938 [poznámka: po II. otiskl jsem]
 10. 8. 1938 BM V. Talichovi
 10. 2. 1939 BM V. Talichovi
 1. XII. 1938 JH V Talichovi
 
 - Zmínka o [korespondenci?] Talicha a Martinů s uvedenými stranami [z jaké publikace?]
 
 - Zmínka o provedení:
 1. Modré hodiny [druhá věta NIPPONARI], [pravděpodobně verze pro hlas a klavír] 18. 2. 1923
 2. HALF-TIME 7. XII. 1924 [datum premiéry]
 3. 1928 - LA BAGARRE 9. XII. 1928 [připsané datum 21. V. 1928]
 4. 13. 5. 1930 VOJÁK A TANEČNICE Liberec [připsané datum 1. 2. 1928]
 5. [pouze tužkou] SERENÁDA PRO SMYČCE 11x 8. IX. 1931 [nejspíš SERENÁDA PRO KOMORNÍ ORCHESTR]
 6. zmínka o SYMČCOVÉM KVARTETU S ORCHESTREM a provedení 14. 3. 1934 [?]
 7. II. KLAVÍRNÍ KONCERT s datem provedení 13. XI. 1935 s Českou filharmonií, Václavem Talichem a Rudolfem Firkušným
 CONCERTO GROSSO 11.X. 1939 s Českou filharmonií a Václavem Talichem [?]
 TRE RICERCARI 11. 10. 1939
 
 - zmínka HALF-TIME
 - BAGARRE 13x [provedena?] do roku 1931
 - KVĚT BROSKVÍ - poznámka, že z cyklu Kouzelné noci [Klavírní verze písně č. 2 v cyklu je pod názvem "Květ broskví" ("Fleur du pêcher") součástí Dvou písní, H. 213bis.]
 - zmíněna Pavla Osuská a datum 2. 4. [19]24 [premiéra KOUZELNÝCH NOCÍ]
 - zmíněno dílo PŘEDEHRA OPERY VOJÁK A TANEČNICE s datem 1. 4. 1928 [?]
 - Zmíněno jméno Stupka [František?]
 - dále zmíněna data [dalších provedení PŘEDEHRY VOJÁK A TANEČNICE?] 11. 5. 1930; 13. 5. 1930; 15. 5. Náchod; 16. 5.; 22. 5. [Pardubice?]
 - 21. [?] XI. 1926 [datum premiéry] KONCERT PRO KLAVÍR A ORCHESTR [Č. 1], zmíněn také [Jan] Heřman [sólista] a R[obert] Manzer [dirigent]
 
 - zmínka [původní hry Neveuxe] Juliette ou la Clé des Songe, který byla poprvé publikována v květnu 1930 jako příloha pařížského časopisu Les Cahiers de Bravo [nadpis poznámky]
 
 - zmínka o článku [?] Janáček a PSMU a jména Ka[?]ola
 
 - zmínka o prvním provedení [Neveuxovy hry] Juliette 7. 3. 1930 v Theatre de l'Avenue v Paříži
 - zmínka o M. [uvedeno chybně] A. Cavalcantim [režisér Neveuxovy hry]
 
 - zmínka o M. A. Cavalcantim a Paulu Colinem [autor litografického plakátu Neveuxovy hry]
 - zmínka o Maurice Jaubertovi
 - zmíněno jméno Falconetti [?]
 - zmíněn Raymond Maurel
 - zmíněna Francis Rose [?[ jako dedikanta Neveuxovy hry
 
 - zmíněno Městské divadlo na hradbách [dnešní Mahenovo divadlo v Brně] s datem 5. V. 1928 - premiéra VOJÁKA A TANEČNICE. Zmíněn [režisér] Ota Zítek, Jaroslav Hladík [choreograf], František Neumann [dirigent] a Bohumil Babánek (scéna)
 
 - poznámky se zmínkou knihovny NK [Národní knihovna v Praze, nejspíše návštěva za účelem rešerše ve zmíněných pramenech]
 LN [lidové noviny] - 2. 4. [datum přeškrtnuto] - Květ broskví
 LN - 5. V. 1928
 LN - 1932 . 13. 12 [poznámka "nebylo"]
 Přítomnosti - 20. 2. 1935 "Přežila se opera"
 B. M. a N. D., 1960/61 r. 36
 Divadlo VIII., 1957: Šaf.[ránek] [Divadlo 8, 7 (1957), s. 547 - 567]
 
 - poznámka [o návštěvě?] koncertu Ženské národní rady 3. 12. 1932 v Lucerně, kde vystoupil V. Talich s PARTITOU PRO SMYČCOVÝ ORCHESTR Bohuslava Martinů. [Na prograu dále] Praga Josefa Suka
 
 - zmínka [premiéry KOUZELNÝCH NOCÍ] 2. 4. 1924, zpěv: Pavla Osuská, dirigent: Alphonse Catherine
 
 - datum 13. 12. 1932
 zmínka o SERENÁDĚ PRO KOMORNÍ ORCHESTR - 11x [?] 8/18. 1931 - poznámka "po premiéře" 16. 4. 1931 Walthera Strarama v Paříži, poznámka o dedikantovi Albertu Rousselovi
 
 - zmínka data 2. 4. 1924 [premiéra KOUZELNÝCH NOCÍ] a Pavly Osuské
 V CIZINĚ, KVĚT BROSKVÍ z cyklu KOUZELNÉ NOCI.
 - zmínka data 13. 12. 1932
 
 - Poznámka o repertoáru Národního divadla v době příchodu [?] a studia B. Martinů
 1906/07 - Gluck: Orfeus a Euridicka; Wagner, Verdi; Goldmark
 poznámka, že "mnoho baletů", další díla zmíněna např. Švanda dudák, Labutí jezero, Louskáček
 1907/08 - Meyerbeer: Afričanka, Auber: Němá z Portici, Marschner: Hans Heiling, Weber: Oberon [a další]
 1908/09 - Ostrčil: Kunálovy oči, Fibich: Nevěsta messinská, Bohema, [a další]
 1909 - Smetanův cyklus - 25 let Smrti, 85 let narození
 1909/10 - Foerster: Eva; Jakobín, Meyerbeer, Strauss: Elektra; Wolf-Ferrari, Weber: Čarostřelec, Goetz: Zkrocené zlé ženy, Auber: Fra Diabolo [a další]
 1910 - Musorgskij: Boris Godunov
 1910/11 - Ostrčil: Poupě, Strauss: Růžový kavalír, Auber: Černé domino, Picka: Malíř Rainer, Gounod: Lékař z donucení
 1911/12 - Donizetti, Rossini, Wagner: Mistři pěvci, Foerster: Jessika, Meyerbeer: Hugenoti, Rimsky-Korsakov: Sněguročka [Sněhurka]
 1912/13 - R. Strauss [?]; Fibich: Bouře; Wagner: Tristan a Isolda; Mozart; Beethoven: Fidelio
 1913/14 - Otello; Humpredinck: Perníková chalupa; Parsifal; Wolf-Ferrari [?]; Charpentier: Louisa.; Cimarosa: [?]; Charpentier: Julien
 10/6 1914 - Goldoni: Mirandolina
 
 Zjevně poznámky k článku "Mirandolina - opera "veselá od začátku do konce"" [Publikováno v Národní divadlo květen-červen 1980]
 - zmínky o N. V. Gogolovi, odkazy na citace v Šafránkově monografii, zmínky o C. Goldonim, S. R. Guggenheimovi a jeho nadaci, zmínky o B. Galuppim, D. Scarlattim, N. Piccinim, A. Salierimn (také napsal Locandieru), D. Poggim, M. Thirietu
 - přeškrtnutá strana - "Pom Martinů skládal Mirandolinu Maurice Thirier [chybně zapsán M. Thiriet].
 - zmínka Jana Hanuše a opery Sluha dvou pánů a balet na stejný námět od Jarmila Burghausera
 poznámka - Mirandolina nejúspěšnější opera Bohuslava Martinů v Národním divadle
 
 Poznámky [?]
 - Itálie
 1922 - turné s Českou filharmonií
 1934 - Martinů v Itálii a v Benátkách na Mezinárodním hudebním festivalu 8. 9. 1934
 1952 - VII - VIII. Milán, [?], Řím
 1954 - IV. - cesta po Itálii (Arezzo)
 1922 - květen - Udine, Treviso, Padova, [?], Bologna, Cremona, [?], Modena, Ferrara, Parna, [?], Ancona, Řím, Spezia, Livorno
 - V ND 11. 12. 1922 - Goldoni  Paní hostinská
 
 Poznámky s andepsáním: M. Martinů v ND [Národním divadle]
 - 1. první pokusy s balety 1919-20
 2. Istar
 a) ND 11. IX. 1924
 b) SD 29. 5. 1964
 3. Kdo je na světě nejmocnější
 ND 17. II. 1927 (Brno 31.1.1925)
 4. Špalíček
 ND 19. 9. 1983
 ND 19. IX. 1933
 Brno 25. 11. 1935
 5. Hry o Marii
 Brno 23. 2. 1935
 ND 7. II. 1936
 6. Julietta
 ND 16. 3. 1938
 7. Špalíček
 8. Mirandolina
 SD 17. 5.1959 - 25. 4. 1963
 37x
 9. Veselohra na mostě
 ND 17. 11. 1961
 31x
 10. Julietta
 ND 5. 4. 1963 - 29. 2. 1968
 11. Istar
 SD 29. 5. 1964
 14x
 12. Řecké pašije
 Brno 3. 3. 1962
 SD 10. 3. 1967 - 1974
 13. Divadlo za branou
 TD 27. 3. 1968 - 6. 4. 1969
 9x
 14. Hry o Marii
 ND 7. 3. 1969 - 1972
 15. Vzpoura
 ND 5. 5. 1969
 5x
 16. Špalíček
 ND 7. 12. 1972 - 1976
 44x
 17. Ariadna
 Veselohra na mostě
 ND 27. 2. 1975 - 1977
 23x
 
 - Poznámky, nadepsané: Goldoni na českém jevišti
 1827 - 28. 10. SD - Kuliferda
 1836 - 61. - Trufaldýn
 1841 - 31. 5. SD - Kuliferda
 [?]
 1893 - 23. 3. - Paní hostinská
 SD - 1. X. 1932 - Zpívající Benátky
 
 17. 8. 1908 - zmínka o tanečnici: Tamara Platonovna Karsavina
 1909 v Giselle [?], zmínka Prahy
 1912 , 1914 - zmínka o tanečnici - Olga [Vladimirovna] Gzovská
 |