General information
Mail typeLetter
SenderMartinů, Bohuslav
Sender (corporation)
Sender location
Note on sender location[South Orleans]
Send date1945
RecipientŠafránek, Miloš
Recipient (corporation)
Recipient location
LanguageCzech
AcquiredCBM
Former owner
OwnerBohuslav Martinů Centre in Polička
Call number at owner
Former call number at IBM2000/PBM Kmš 803
Call number at IBMŠafM 1945-00-00b
Content and physical description
Content
Diplomatic transcription of the letter

[South Orleans, 24. září 1945]

 

Milý příteli

Děkuji za články, excellentní Martin – dekadentní a silly Aubry[1]. Možná že se vrátíme v pátek, je zima a velká otrava, už jsme moc nervosní, abychom zůstali oba nic nedělati.[2] Závisí na appartmentu jestli je už volný. Budu potřebovat pro ten článek některé Vaše dokumenty si vous êtes d’accord.[3]

 

Vše ostatní v N. Y. Těším se, už to trvá moc dlouho. Ty dopisy na konsulát došly asi teprve teď, protože můj dopis od Bartoše je také z 9./ srpna.[4] Článek se hrozně roztáhl na 17.[5] stránek, počkám na Vás s definitívní úpravou. Zdá se mi toho moc a málo. Napíšu kdy odjíždíme.

Srdečně Váš

B. Martinů

 

Dotazník (prosím vrátit s odpověďmi)[6]

 

1)  Písničky na 2 stránky[7]věnováno pí. O. Hur­banové? v Rkpise nic není – věnoval jste jí Písn. na 1 stránku. Omyl. To je jen pro na „1. stránku.

      Rukopis datován NY october 1944 – nebyl jste celý říjen v Ridgefieldu?[8]

      Ne, už v N.Y. ale je možno že písničky jsou psány v R.[9]

 

2)  Housl. (Mischa E.) Koncert[10] – II. věta v Kla­vírním výtahu (dělal jste ho Vy nebo Byrnes[11]?) na název Larghetto

      V orch. part. a v Knize Poco moderato – ve Vašem rozboru Intermezzo Moderáto. Co je správné?

      Myslím definitívně Poco Moderato.[12]

 

3)  III. Symf. 3. věta: Allegro – Andante poco moderáto. Správné?! Nebo jen Allegro (C) Začala v New Yorku? Yes.    Kdy? Květen 1944.

      Publisher? ?[13]

 

4)  Concert for cello[14]    Komu věnoval? Bez, prozatím.

      Publisher?                  X Nope.

      Bude někdo hrát?    “              Kde?     

 

5)  Sonáta pro fletnu[15]  dedikovaná to René Le Roy?

      Zatím private pleasure[16].

 

6)  Co jsou Etudes and Polkas?

      Docela čerstvé, nové. Tři volumy – asi 18 skladeb střídavě

 

Něco nového? Medium technique Věnováno? Některé z nich. asi 4

Publisher? ?[17]

 

7)  Half Time 1st Perf. Talich 1925? Naopak?

                               2nd “ festival ↕ Right[18].! (tentýž

                                                                              rok?)[19]

 

 

 

      I

 

      Papánek Hráli u Einsteina, Casadesus hrál piano Einstein housle. Vůbec byste o tomhle měl napsat.[20]

      Podzim 1943 – Five Madrigal Stanzas for violin et piano

      Listopad      To Albert Einstein

                            New York, Nov. 1943

      (1 Moderato 2 Poco allegretto 3 Andante moderato 4 Scherzando – Poco Allegretto (Nov 24) 5 Poco Allegro –) To je snad zbytečné. [21]

      …………………………………………………

     

      1945 ?       K[???] Housl. Koncert       dynamická

                                                                           znaménka

                                                                           změnil

      Reorchestrace II. Klav. Koncertu[22]

      Leden–únor? na tom nezáleží!

 

      Uvolnil z velké orchestrální masy solové piano tím, že zjednodušil a zjasnil orchestrální partituru

      13. 14. Avril 1945 Firkušný ve Philadelfii

                                                           Ormandy.

      …………………………………………………

      Piano Quinett            To Miss Fann P. Mason

                                           New York April 1944

      Duben 1944             (Z Rukopisu?) ano

      I Poco Allegro – II Adagio – III Poco Allegretto

      Trio – Da Capo – IV Largo – Allegro non troppo – Largo – Vivace.

 

      Private[23]

      Premiere à Boston avec Mme Mason

      31. December 1944.

      1945 14/I à  N. Y. (Mme Spackman) Private

        „     4/III Town Hall first public performance

        „    15/IV. à Cambridge[24]

                                                                           Over[25]:

To Serge Koussevitzky and Boston Symphony Or­chestra for 20th Anniversary

      Symphony No III

      Orchestra: Pic          1. 2. Flutes

                            1. 2. Oboe – 1 Cor ingl.

                            3 Clar (Bb)

                            1. 2. Fg.

                            4 Cor (Fa)     3 Tr (Do)     3 Trb – Tuba

                            Timp.           G.C. Piatti – Tamb. Pic.

                                                                           ∆ Tam-Tam

                            Arpe – Piano

                            String

 

      May 1944[26]

 

                                                           June 14 – 1944

                                                           Ridgefield – Conn

 

            I – ¾ – Allegro II Largo – C (May 26

Poco moderato – Poco Animato – Poco piu animato – Allegro – Allegro vivo

            zbytečné

            II – Largo C Ridgefield May 26, 1944

            III Allegro C Poco meno – Tempo I Andante –

            Andante poco moderato

            June 14 – 1944

            O.K.

 

            3 věty? 3 věty.[27]

            ……………………………………………

            Trio pour flute, violoncello et piano

            Ridgefield July 1944

            Durée 20 min.

 

            I Poco allegretto – II Adagio – III Andante. –

                            Allegretto – Scherzando

            Ridgefield začátkem července

            26–31 July 1944

            2612 Aout 19??

            dokončil July 1944

 

            28/II. 1945.: Town Hall

            Trio René Le Roy.[28]

      II

 

      Co ještě dělal v Ridgefieldu pro Dushkinovi[29]?

 

      Myslím že nic.

      …………………………………………………

 

      Sept.           Phantasy for theremin.

      1944           To Mrs Lucia Rosen with accomp.

                            Oboe, piano String Quartet

                            Ridgefield – Conn, Sept. 1944 Oct 1,

                            1944[30]

                            (Largo – Allegro)[31]

 

                            (To co? Rosen.)

…………………………………………………

 

      od 1944     Písničky na dvě stránky

      New York                     NY October 1944

 

                            ? (à Mrs. Hurban)[32]

…………………………………………………

 

 

 

 

      Sonate Nro 3 for violon and piano NY Dec 1944

                                                                       Dec 4 – 1944

 

      I Poco allegro            (q – 72-76)          6/8

      II Adagio                     (q – 69-72)          3/2

      III Scherzo                 (q 88)                     3/8

      IV Lento : Allegro      (q – 40-52)          ? C[33]

      Over %

 

      Symphony No 4

      I Poco moderato 6/8 April 17, 1945

 

      Knignal[34] Housl. Koncert (dynamická znaménka)

      Zmírnil orchestr

 

      Concert for cello and orch NY 1945 Jan 1945

 

      Orch.   2 fl       2 ob        2 Cl               2 F

                                4 Cor       2 Tr               3 Trb

                                Timp        GC Piatti       T. pic.  ∆ [35]

                                Strings

      I Moderato 6/8

      II Andante poco moderato 6/8 – Jan 31, 1945

      III Allegro (Cadenza) 2/4 NY Feb 26 1945

 

      20 December 44 – 26/II 1945.[36]

…………………………………………………

      Symphony No 4

      I Poco moderato 6/8 Allegro                April 17, 1945[37]

      II Allegro vivo ¾ Trio – Moderato – Scherzo D. C.

                                           May 2, NY[38]

      III. Largo ¾    May 22[39]

      IV. Poco Allegro – (14 Juin 1945 a S. Orleans)

      Ormandy v příští saisoně.

      (To Helena and Bill Ziegler)[40]

 

Total number of leafs3
Number of pages bearing text6
Note
Fixationhandwriting
Letter

Preview only available at the Institute.

Digitizing
Quality of digitizingProfessional
Digitized at
Date of digitization
Note on digitization
Location as subject
New York
Prague
Ridgefield, Connecticut
Person as subject
Corporation as subject
Composition as subject
« previous
ID 2773 (entry 1 / 0)
next »