Základní informace
Typ dokumentu Dopis
OdesílatelŠebánek, Karel
Odesílatel (korporace)
Lokace odesláníPraha
Datum odeslání17.02.1959
PříjemceMartinů, Bohuslav
Příjemce (korporace)
Lokace přijetíSchönenberg - Pratteln
JazykČeština
Původ, datum získáníCBM, pozůstalost K. Šebánka
Vlastník prameneCentrum Bohuslava Martinů v Poličce
Signatura v IBMŠeb 1959-02-17a
Obsah a fyzický popis
Stručný obsahKarel Šebánek píše Bohuslavu Martinů po svém návratu z Krkonoš a je rád za dopisy BM, které během té doby došly a těší se z úspěchu JULIETTY. FRESKY PIERA DELLA FRANCESCA se velmi líbily, KŠ oceňuje práci [Karla] Ančerla. Ten byl nadšen z KONCERTU PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 5, který slyšel v Berlíně. Byl zde výborně proveden také SMYČCOVÝ KVARTET Č. 5, ke kterému měl proslov Alois Hába. Partituru obdrželi expresně z Londýna, KŠ se pohoršuje nad tím, že má tak velká firma jen jeden materiál. BM obdržel půjčovní poplatky za rok 1957, za rok 1958 obdrží 1 237 Kčs, z toho je 371,25 Kčs od Boosey a 866,50 Kčs od KŠ za KONCERT PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 3, tento honorář je jen jeho a veškeré peníze by měl BM obdržet během tří týdnů. [Emil] Leichner byl nadšený, když mu KŠ sdělil zprávu o [Českém nonetu], ihned psal do Salcburku, je velmi nedočkavý a všichni členové [Českého nonetu] vzdávají KŠ poctu. Dále informuje o tom, že [Karel] Šolc začal pracovat na klavírním výtahu KONCERTU PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 3, je zde mnoho škrtů od BM, KŠ tedy žádá o upřesnění oprav, jedná se o strany: 19–20, 47–48, 49–51, 96–101. Dále se ptá, jaké má BM přání na velikost partitury, vše dohodnou při osobním setkání, KŠ se mu ozve, jak to dopadlo. V práci jsou také dvě suity ze ŠPALÍČKU, partitury vyjdou tiskem kapesní i velké. KŠ se táže, jakou další suitu by měl dělat? Nejraději by zpracoval klavírní výtah, partitury a materiál KONCERTU PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 5, aby byly veškeré koncerty v provozu. HOUSLOVÝ KONCERT [č. 2?] tento týden provede ve Schwerinu [Bruno] Bělčík. Asi desetkrát zaznělo ve východním Německu [KONCERTINO PRO KLAVÍR A ORCHESTR ?]. Ptá se, jak to vypadá s KONCERTEM PRO HOBOJ A MALÝ ORCHESTR a vyzývá BM, aby mu jej zaslal, že to provede jako s klavírními. Informuje o tom, že za ním stále chodí dívka od [Alexandra] Plocka ohledně HOUSLOVÉ SONÁTY č. 3. Žáci konzervatoře se chtějí něčím blýsknout, ale nemají kde skladby vzít. KŠ doveze BM náramek, cesta do Francie se nyní rýsuje. Dále žádá BM o zaslání fotografie k reprodukčním účelům, [Miloslav] Bureš mu žádnou nedal a stále je potřebuje, prosí taky o jednu kopii sám pro sebe. Následující týden se koná II. sjezd skladatelů a probíhají přípravy, proto jsou naši Beethovenové v transu a nedá se s nimi dobře mluvit. To je důvod, proč se zdrží odpověď KŠ ohledně cesty, má však příslib od [Jana] Seidla, že to půjde vyjednat. KŠ by chtěl, aby jel také do Wiesbadenu na JULIETTU. Včera se v novinách dočetl, že brněnsko divadlo bude mít premiéru ŘECKÝCH PAŠIJÍ, tak se táže BM, zda je to pravda a upozorňuje jej, ať zatím nic neslibuje.

------

Karel Šebánek se vrátil z lyží z Krkonoš, kde se zotavil. Našel dva dopisy od Bohuslava Martinů. KŠ má radost z úspěchu JULIETTY. Líbily se FRESKY PIERA DELLA FRANCESCA, Karel Ančerl si dal velmi záležet. KA byl nadšen z KONCERTU PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 5, který slyšel v Berlíně. Velmi dobře byl proveden také SMYČCOVÝ KVARTET Č. 5, ke kterému měl proslov Alois Hába. Václav Smetáček provedl SYMFONII Č. 4, expresně vypůjčenou z Londýna. KŠ se domnívá, že je ostuda, když má tak velká firma jen jeden materiál. KŠ zaslal BM půjčovní poplatky za rok 1957 a ještě BM obdrží 1 237,- za rok 1958. Z toho je 371,25,- od Boosey & Hawkins a 866.50,- od KŠ za KONCERT PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 3. Tato částka je pouze pro BM,měl by ji obdržet během tří týdnů. Emil Leichner byl nadšený ze zprávy o [NONETU Č. 2], ihned psal do Salcburkü a je velmi nedočkavý. Členové Českého nonetu vzdávají KŠ poctu. KŠ doufá, že se poštou nic neztratí. Karel Šolc započal práci na klavírním výtahu KONCERTU PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 3. V zaslané partituře jsou poznámky od BM, KŠ jej žádá o upřesnění, konkrétně se jedná o tyto strany: 19–20, 47–48, 49–51, 96–101. Dále se táže, zda platí vide, nebo se má otevřít a psát vše a zda-li má BM nějaké přání co se týče velikosti partitury. Tyto věci dohodnou osobně, až bude KŠ u BM. Dále KŠ píše o tom, že i obě suity ze ŠPALÍČKU vyjdou tiskem, a to kapesní i velké. Ptá se, jakou další suitu by měl udělat? KŠ by rád udělal klavírní výtah, partitury a materiál KONCERTU PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 5, aby se všechny koncerty mohly provozovat. Bruno Bělčík provede tento týden Houslový koncert [?] ve Schwerinu a ve východním Německu už se hrálo asi desetkrát CONCERTINO PRO KLAVÍR A ORCHESTR. Ptá se, jak to dopadlo s KONCERTEM PRO HOBOJ A MALÝ ORCHESTR? KŠ se domnívá, že to trvá už dlouho a BM mu jej má poslat a provede to jako s klavírními. Stále ke KŠ chodí dívka od Alexandra Plocka ohledně SONÁTY Č. 3, každý žák konzervatoře se chce něčím blýsknout, ale nemají moc možností, kde vzít skladby. KŠ se rýsuje cesta do Francie, náramek by přivezl s sebou. Žádá BM o fotografii k reprodukčním účelům, ty staré již nemá. Zároveň by si chtěl jednu nechat pro sebe. Dále podává KŠ informaci o tom, že se vše připravuje na II. sjezd skladatelů, který je příští týden, a tak jsou všichni Beethovenové v transu. I to je důvod, proč se zdrží odpověď ohledně cesty. Jan Seidel slíbil, že na ministerstvu vše vyjedná. KŠ by jel rád do Wiesbadenu na JULIETTU. V závěru dopisu se ptá, zda je pravda, že bude mít brněnské divadlo premiéru ŘECKÝCH PAŠIJÍ, což se dočetl v novinách.
Celkový počet listů2
Počet popsaných stránek2
FixaceStrojopis, rukopisný podpis
Digitalizace
Kvalita digitalizaceNeprofi barevná
Digitalizováno v instituciCBM
Datum digitalizace2018

Náhled k dispozici pouze prezenčně v Institutu.

Lokace jako předmět
Berlín
Brno
Francie
Krkonoše
Londýn
Německo
Salzburg
Schwerin
Wiesbaden
Osoba jako předmět
Korporace jako předmět
Skladba jako předmět
« předchozí
ID 6318 (záznam 1 / 0)
další »