Stručný obsah | Bohuslav Martinů žádá, aby mu zaslali smlouvu na základě nových podmínek. Byl by rád, kdyby mu sdělili, o jaké skladby mají zájem. Některá malá díla jsou i u jiných nakladatelů, ale o to by stejně neměli zájem. Zrovna dopsal orchestrální dílo LA BAGGARE, doufá, že se dostane do Berlína (Kleiber) a do Bostonu (Kousewitzky). Jestli mají zájem vidět partituru, zašle ji. V Národním divadle bude proveden jeho balet KDO JE NA SVĚTĚ NEJMOCNĚJŠÍ, který byl s velkým úspěchem proveden v brněnském divadle. BM doufá, že ho uvedou na scéně i v Bratislavě, Plzni, Ostravě a Jugoslávii. Ať mu sdělí, zda mají zájem o klavírní výtah, už se zajímá i Umělecká beseda. Omlouvá se, že částečně opravil jejich podmínky, ale je k tomu přinucen, aby mohl žít v Paříži.
[Na dalších dvou stranách píše svůj životopis:] Absolvoval pražskou konzervatoř, byl členem České filharmonie, studoval u J. Suka, A. Roussela. Tíhnul k impresionismu. Vznikla díla ČESKÁ RHAPSODIE, „Die blaue Stunde“ [2. věta MÍJEJÍCÍ PŮLNOCI]. Balet „ISTAR“ byl proveden 1924 v ND v Praze. V baletním sketchi KDO JE NA SVĚTĚ NEJMOCNĚJŠÍ, provedeném v Brně 1925, už nejsou stopy impresionismu. V Paříži zjistil, že jeho díla nejsou vůbec ovlivněná francouzskou hudbou, sleduje jen úplně moderní směr v hudbě. I. Stravinským byl označen za horlivého agitátora. „HALF-TIME" je silně reakcionářské dílo, které v Praze vyvolalo bouři odporu. Roku 1925 bylo provedeno na festivalu [IGNM]. Hlavní je rytmika, tento směr spojen se slovanským zvukem ve smyčcovém kvartetu, který provedl Novak-Franck-Quartet v Německu. Zmiňuje ještě KONCERT PRO KLAVÍR A ORCH. č. 1, který provedla Denyse Molie, DIVERTIMENTO, SONÁTU D MOLL, „Zwei Lieder mit Orchester“, klavírní kusy a baletní sketch VZPOURA. Zhudebňuje pohádku R. Kiplinga MOTÝL, KTERÝ DUPAL, připravuje komickou operu na staročeský text a ještě velké orchestrální dílo KUCHYŇSKÁ REVUE. |