General information
Type of the document Letter
SenderMartinů, Bohuslav
Sender (corporation)
Sender‘s locationSchönenberg - Pratteln
Note on Sender‘s location[Schönenberg]
Send date12.06.1958
RecipientŠafránek, Miloš
Recipient (corporation)
LanguageCzech
AcquiredCBM
Owner of the sourceCentrum Bohuslava Martinů v Poličce
Former call number at IBM2000/PBM Kmš 877
Call number at IBMŠafM 1958-06-12
Content and physical description
Diplomatic transcription of the letter

[Schönenberg, Pratteln] Cerven 12. 58.



 



Mily Milosi :



Dekuji ti za dopis a zpravy. Ovsem ze jsem nedelal cely Gilgamesh to by bylo na pet veceru, tak jsem vybral jenom co jsem pro noty potreboval,[1] ty inkonsekvence si kazdy musi opravit. Preklad jsem jeste nemel cas cisti[2]. Me se take zdalo ze to bylo neco jineho nez zde a hlavne jsme meli dojem ze se to trochu couralo, ale to je mozna vada Radia, kde cas je velmi relativni a zda se ze vsechno zpozduje, mam uz s tim zkusenost[3]. Mimo to ovsem nam do toho take pousteli z Mnichova propagandu, to zabije kazdy prenos z Prahy[4].



 



Nezapomen to spravit s tim venovanim Cassadovi, je to venovano Fornier.[5]



 



Ty Pasije jsou zmenene uz jsem ti psal ze v knize mas sta­re vydani.[6] Ale dosud ti nemohu dati presnejsi zpra­vy nebot nejsem stale jist o poslednim akte. V kaz­dem pripade ten cely zaver s vanocnimi zpevy, kde se vraci ti refugee[7] do Sarakina, to vse odpadne. Skonci to bez zmeny sceny a sice v Kostele a nebo pred, to take nejsem jist jeste a sice smrti Manolios a jakymsi velkym Reqiem. Jinak jsou tez zmeny v ostatnich aktech i castecne v textu, nektere sceny jsou vynechane, jine prodlouzene, hudba na scene je zrusena (ta pistalka a muzika pri svatbe. Ale tri akty zustaly pomerne jak byly, jen hudba je zmenena. Abych ti psal co jsem menil nema vyznam protoze ten puvodni verse nebude k mani. Hlavne jsem predelal vsechny ty recitativy kterych bylo mnoho ve snaze vysvetlit to vse dobre publiku a tak je ted vice muzikalni. To vypraveni o mnichovi ne konec 3-tiho aktu je pryc, nevim jeste jak to udelam aby tam zustala ta ozvena. Handicap je ze jsem se musel drzeti prilis textu. (anglickeho coz ja vzdy delam a nerad, vyjma zkrate, menim originalni podani.[8]



Co se tyce Gilga a komorniho slohu to ovsem zalezi na dirigentovi co z toho chce udelat, zdali velky spectacl[9] a nebo hudebni projev Eposu. Samozrejme velky sbor zkresli kazdou hudbu, viz provedeni Bacha s massou zpevaku. Zde orchestr znel jako velky orchestr a misty jako varhany, coz je spravne. Jinak nemam zadne prirovnani, musel bych to sam slyset v jinem podani nez zde.[10]



 



Co rikali kritiky kvartetu.[11] O tom pessimismu, je to ovsem nesmysl, nevim co je na tom pessimistickeho, kdyz nekdo premysli o tom ze musi umrit a nevi co je za tim. Ovsem v nynejsim svete, v pripade ze clovek muze volne premysleti najde mnoho duvodu k pessimistu. To jen u nas jsou sami optimisti, jenom ze mam dojem ze si piskaji v lese aby si dodali kurage. Ostatne tam mate vsechnu dusevni stravu uz pripravenou tak nejsou zadne starosti a vysledek je optimismus, nazdar.



Ty fragmenty z Julietty nekde jsou ale kde nevim, myslim v Nice. Uz jsem dostal sem skoro vsechny moje noty a mezi nimi to neni, tak musis pockat az do podzimu, kdy pojedeme do Nicy.[12]



Z thesee jsem vzal jen druhy a kousek 3tiho aktu, je to pro maly orchestr s velkou koloraturou (Ariane) a v jednom aktu. Budu s tim brzo hotov.[13]



 



Posilam ti stvrzenku az nevim co v te spolecnosti delas, dostavas od nich nejake journaly a nebo jaky cil sleduji?[14]



 



Toho havlicka ovsem basne.[15] Samberk vim ze ma malou cenu ale mohlo by se to upravit tj. predelat na no­vou vec, myslel jsem na Palackeho tridu ale me vzpominky jsou vagni. [16]



Doufam, ze korespondence pujde za tebou a preji ti pek­ny pobyt a hodne pekneho pocasi a klid. Jedes tam sam a nebo s nekym.:



 



Mnoho pozdravu a sedni si na knihu ale jen kdyz nebudes miti neco lepsiho na praci jako koupani, prochazky atd.



Srdecne tvuj



Bohouš



 


Total number of leaves1
Number of pages bearing text1
Fixationtypewriting, handwritten signature
Digitisation
Quality of digitisationProfessional

Preview only available at the Institute.

Location as subject
Basel
Nice
Prague
Person as subject
Composition as subject
« previous
ID 2755 (entry 1 / 0)
next »