Stručný obsah | Charlotte Martinů děkuje Karlu Šebánkovi za adresu [Jiřího] Macka, kterého zaměnila se [Zdeňkem] Mácalem. Není na tom zdravotně nejlépe a neví, zda pojede na Pražské jaro, když se tam nebude provádět žádná skladba od Bohuslava Martinů. Dočetla se také v Revue Musicale, že Národní divadlo pojede na Lucerne Festival, kde zahrají skladby Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka. ChM telefonovala impresáriu [Josefa] Páleníčka a [Saši] Večtomova. Měli se vidět v Paříži, ale ChM věděla, že se tam nezdrží příliš dlouho. Chtěla mu předat balík s partiturami pro [Jaroslava] Mihule. [Jaroslav] Šeda totiž JM požádal, aby napsal knihu o BM, a JM nedisponuje žádnou partiturou. GL [Germaine Leroux] by se taktéž měla ozvat. V Paříži byl proveden KLAVÍRNÍ KVINTET Č. 2 a KLAVÍRNÍ KVARTET. Tyto dvě skladby by měly být nahrány u Pathé. ChM má také obrázky, které kreslil BM, telegramy a dopisy, které obdržela po jeho smrti – ty nejhezčí jsou v poličském muzeu. Doufá, že se tyto dokumenty najdou, byla tam v roce 1966 a viděla tam velký nepořádek a litovala, že jim materiály dala. Mimo jiné jim také věnovala album kritik z New Yorku a talířek se jménem BM. ChM se ptá KŠ, zda to byl on, kdo jí řekl, že se na další sezónu připravuje opera TŘI PŘÁNÍ. Ráda by také dostala disky ze Supraphonu – KLAVÍRNÍ KVINTET, SEXTET a KONCERT PRO KLAVÍR A ORCHESTR Č. 2 v podání SV. ChM také prosí, aby se KŠ zeptal jejím jménem [Jaroslava] Šedy, na kdy se plánuje vydání disku CONCERTO DA CAMERA nahraný Ronaldem Golanem. ChM totiž disk slíbila [Marcu] Pincherlovi z Academie Charles Clos. ChM také zasílá pohled z roku 1931, kdy jeli na oslavu do Neuilly-sur-Seine společně se Stanislavem a Marií [Novákovými]. |