Stručný obsah | Bohuslav Martinů děkuje Paulu Sacherovi za jeho dva dopisy. Záležitosti [BM a Charlotty Martinů] postupují velmi pomalu a je možné, že nestihnou loď 25. 12. PS má zjistit, jak v takovém případě postupovat.
BM žádá o adresu [Jeana Rudolpha a Nelly Louise] Freyových, zatím ji od PS nedostal.
BM je velmi potěšen úspěchem DVOJKONCERTU. Dostal nadšené dopisy z Bernu, z Ženevy i od přátel z Aix-en-Provence, kterým se podařilo koncert vyslechnout.
Co se týče Universal Edition [CONCERTO GROSSO], má PS samozřejmě pravdu [viz Sac 1940-11-21], BM se omlouvá za zmatky. Rukopis by v každém případě měl být u Louise Wauthiera, v UE mu mají jen napsat. Nyní lze poslat balíky z Paříže. Materiál má BM u sebe, pošle ho Sacherovi za několik dní.
Dostal PS materiál a partituru KLAVÍRNÍHO KONCERTU [Č. 2]?
BM hodně pracuje, dokončil FANTAZII A TOCCATU ("Fantasie et Rondo"), SINFONIETTU GIOCOSU ("Sinfonia p. piano et petit ensemble") a píše SONATU DA CAMERA ("Concertino p. violoncello avec petit orchestre"). Vše, co píše, je paradoxně velmi vzdáleno jeho současnému duševnímu rozpoložení: je to hudba v jádru veselá, pozitivní a jasná. Práci mu samozřejmě komplikuje ustavičné cestování do [Marseille].
Co se týče kantáty, pomýšlí na něco na způsob "Rappresentazione di Anima e di Corpo" od Emilia de' Cavalieriho, jímž se započala nová hudební epocha. Má k tomu několik vlastních nápadů, které se pomalu utvářejí a dávají dohromady. V Americe si najde někoho, komu bych vysvětlil svou představu o textu. Název, o němž má zcela osobní představu, by si chtěl [nechat pro sebe]. |