Stručný obsah | Bohuslav Martinů čeká od Karla Šebánka dopis s odpověďmi na jeho otázky. Pořád dostává telegramy, co je s materiálem KONCERTU PRO HOUSLE A ORCH. Č. 2, má být uveden v Rochestru a rozhlase. Jestli budou chtít hrát z jeho materiálu, bude to v pořádku, pokud ne, promarní vhodnou příležitost. Do JULIETTE již podložil celý text, zajímá se o ni Metropolitní opera a Center Opera New York. Ani zde však neví, jak to s materiálem bude. Celý text se bude muset upravit znovu, ale to by dělal až se zpěváky. Z Paříže dostal partituru suity ze Juliette. Televize má zájem o VESELOHRU NA MOSTĚ, musí udělat překlad, ale má málo času. [POLNÍ] MŠE bude provedena v Princetonu 1. května. [Anglický] překlad je sice pěkný, ale nedá se zpívat, v Princetonu s pomocí nějakého studenta udělali úplně nový. KŠ si v budoucnu má dávat pozor na to, aby překlady byly použitelné. Ptá se, jak to vypadá s vyplácením jeho honorářů z OSA a Melantrichu. Neví, jak se má zařídit do budoucna. Je pobouřen záležitostí s deskami [SYMFONIE Č. 4, kterou nahrál Rafael Kubelík s Českou Filharmonií?], dosud mu nikdo neposlal žádný exemplář ani peníze za prodej, nemluvě o svolení dílo nahrát. BM žádá název a adresu firmy, která tak učinila, napíše jim. Stěžuje si, že celý život mu kompozice na živobytí nestačila, a teď, kdy se začíná hrát, z toho také nic nemá a profitují jiní. Chce konkrétní důkazy, že si ho váží, nejenom o tom stále poslouchat. Brzy bude potřebovat také HRY O MARII, třeba jenom opis klavírního výtahu, nerad by sám promarnil šanci. |