Obálka [BASEL 1 BRIEFANNAHME/16-17/I.X/1956]
Oct 1. 56.
Milý Karle:
Dopisy jsem dostal, typewriter je už na cestě a tak se musíš spokojit rukopisem nečitelným.[1] Na tvé otázky jsem už dávno odpověděl. Teď jsou zde tyto věci které bys mi mohl zařídit. Řekni Motlíkovi, viola z Filh. že Sonata není dosud vydána jak bude tak ji pošlu.[2]
Řekni Smetanovi, čello že ty dvě malé korektury jsou správné.[3] A že jsem mu poslal tu 3tí Sonatu na jeho žádost jen s podmínkou že ji po premieře dá k disposici ostatním čelistům, jednomu v Brně (jehož jméno jsem zapoměl)[4] a také Sádlo mě o ni už dávno žádal, tak ať dá kopii Sádlovi k opsání a sice ihned.[5]
Dále jak ti asi Bureš řekl (protože se jedná o provedení v Brně a snad i v Praze) v Polní Mši[6] je nutno opravit chybu, ta arie na str. 18", s harmoniem je pro baryton Solo a ne pro sbor, jinak tam ten solista by neměl co dělat.[7] Také bych rád věděl kde se nalézá manuskript Polní Mše?
Řekni Bartíkovi[8] piano, že jsem litoval že jsem ho nemohl vydět a děkuji ti za Kytici, moc se mi líbí.[9] Teď bych ovšem chtěl vědět zdali to patří do Edice a je to na prodej a.t.d.
Fota už jsou v kufrech,[10] tak musíš ty i K. Šolc[11] počkat až se usadím v Římě.[12] Karlovi jsem dlužen odpověd!
Hobojový koncert není dosud k mání, tak Tancibudkovi o něj napiš.[13]
Gilgamesh také ne, to jsem ti už psal.[14]
Tak teď máš co dělat, tak si nestěžuj.
Moc tě zdravím
B. Martinů
Odlétáme zítra!
Ty noty pro tahací harmoniku (koncertní) a flute a beck jsi mi neposlal![15],[16]
|