Diplomatic transcription of the letter | Obálka [PROVIDENCE, R.I.1956/FE 24 330PM]
Feb. 23. 56.
Milý Karle:
Musím ti oznámit,že jsem zase dostal vyznamenání za moje Symfonické Fantasie,byly vyvoleny jako nejlepší orchestrální dílo predšlého roku 1955. Porota byla „New York Music Critics Circle“. Tady bych byl velmi rád abys to rozproudil v novinách všech politických vyznáni,abych trochu si to polepšil za to,že mne to Everyman divadlo nezná,ačkoliv já je také neznám.[1] Pocta je to veliká,protože se toho přehraje zde za rok pořádně a je to už druhá cena ve čtyřech letech,co mi byla udělena,což se také stává velmi zříd
ka. To první uznáni bylo za „Veselohru na mostě“ jako nejlepší operu v té saisoně (1951).[2] Tak vidíš,že nejsem tak neznámej a važ si mně a hlavně to dej do novin, protože by to mohlo eventuelně přejít bez povšimnutí a to by bylo škoda,neboť takovou cenu si musí člověk zasloužit. Tak teď to víš všechno, až na to,že ta cena je jenom SLÁVA,ale žádná peněžní odměna s tím nesouvisí,nicméně to pomáhá,protože teď se to bude hráti ve všech větších orchestrech a asi to bude natočeno. Diplom zase pošlu domů,ať si ho přilepí na stěnu. Tak se starej. Balíčky jsem ti poslal,ale tu violu a dvě housle nemohu,to je ještě exklusivní. Ten materiál ke koncertu Grosso:neříkej, že máš ode mne,aby na mne Universalka neskočila,jako hudební vůdce národa a redaktor víš že se takové věci nemají dělat.[3] Napíšu ti brzo. Děkuji za dopis a kritiku pozdrav Divouse[4] a měj se hezky. Co je se Studánkami? Prosím tě řekni Burešovi aby mluvil s Trnkou,aby se ten film dělal s dětmi a živoucími lidmi a ne s loutkami,já jsem mu to sice psal,ale stejně ho zavolej.[5] Od B.&H. jsem teď volný a tak by se něco dalo dělat u nás.[6]
Mnoho zdravím
Bohuš
Ta porota jsou všichni HUDEBNÍ KRITIKOVE z N.Y.![7],[8]
|