[Praha] 24. III. 59
Milý Bohouši,[1]
dostal jsi v těchto dnech dopis od B. Lišky, šéfa opery plzeňského divadla.[2] Požádal mne, abych se přimluvil u Tebe za „Ariadnu“[3], kterou by chtěli v Plzni hrát.
Znám vedení plzeňského divadla a jeho práci na př. v Brittenově „Albertu Herringovi“ a mohu říci, že pracují neobyčejně svědomitě a s nadšením, které neznají velké oficielní scény.[4] Vůbec se u nás teď činí snahy, divadla i opery, mimopražská a v Praze periferní. Jejich upřímné úsilí a také Konečné výsledky patří K mým nejlepším uměleckým zážitkům. Tak ti mohu Plzeň silně doporučit a B. Lišku obzvláště – a ostatně jsem ti posledně bez ohledu na jeho žádost o Ariadnu, psal, jak nahrál Polní mši.[5]
Tolik v rychlosti, abys při stěhování nezapomněl do Plzně odpověděti – určitě o jejich žádosti vážně uvažuj.
Prosil bych Tě znovu, abys mi poslal detailní údaje o Tvých nových skladbách jak jsem Tě o to požádal v posledním dopise. Také mi napiš nakladatele tištěných děl: Sonaty pro fletnu, housle a klavír[6], Sonaty pro violu a klavír (1955)[7] atd. zda už vyšlo orchestrání Intermezso Bergerettes[8], zda jsou Cellové variace pro Barenreitera,[9] co bude s Musique de chembre[10] atd. –
Artia expedovala Dvořákovy partitury se zpožděním, zaviněném chřipkovou epidemii. Předpokládám, že už je máš v rukou (Slov. tance, oba Koncerty + Komorní díla) Budou ti na ně psát asi s omlouvou.
Jaro zde začlo přesně 21. III. a tak myslím na hory zase jako loni, ale až v červnu
Napiš brzy a buď hodně zdráv
Tvůj Miloš
Nezapomeň motto Parabol![11]
a franc. versi Mariken!!![12]
Čtu právě kritiky wiesbad. Julietty: dobře hájí Neveuxovo hru (její smysl z posledního jednání a Tvoji hudby proti černé Kafkovské inscenaci.[13]
|