Stručný obsah | Bohuslav Martinů děkuje za dlouhý dopis a dožaduje se ještě několika dovysvětlení, hlavně co se týká konkrétní činnosti a praktického provozu společnosti Artia, především způsobu jejich zprostředkovávání materiálů z ciziny a do ciziny. Léta se o něco podobného snažil ve spolupráci s Boosey & Hawkes, ale bezvýsledně. V případě, že se to ARTIA bude dařit a že se vyřeší otázka vyplácení jeho honoráře, je ochoten nechat vydat některé svoje věci doma (v ČSR). Není mu jasné, kdo má v ČSR co na starosti: [Český hudební] fond má prý výhradní právo na zapůjčování materiálu, ale to samé píše "Svaz". KŠ mu má (tajně) udělat kopii jeho smlouvy s Melantrichem. BM má originál někde v bednách ve Vieux Moulin a potřeboval by ji kvůli jednání s nakladateli. Doufá, že "ten malý papír", který BM podepsal v Paříži, KŠ roztrhal, jak ho BM požádal. BM domů napsal jednu otázku, kterou KŠ sdělí sourozenci, a KŠ má pak odpověď napsat BM. Ernst Roth je teď na prázdninách. BM doufá, že se ve Švýcarsku sešel se členy ARTIA, je to prý na dobré cestě. BM požádá ER, aby na jednání přizval také KŠ. Ptá se, jestli by mohl zastupovat Orbis. Ze "Svazu" mu pořád píší ohledně SERENÁD [není jasné, co konkrétně], "jako kdyby byli vydali celou operu, ale to jsou přece jenom malé skladbičky". Zarmoutila ho zpráva o Adolfu Hellerovi, chtěl provést VESELOHRU NA MOSTĚ. SINFONIETTA LA JOLLA s ním (AH) nemá nic společného, byla napsána pro orchestr v La Jolla u Los Angeles. BM se ohrazuje, že "6. symfonie není". Napsal sice "S. fantastique", ale název změnil na FANTAISIE SYMPHONIQUE. Premiéru má Charles Munch, doma se dílo provést nemohlo. BM proto KŠ žádné autorské výtisky neposílal (jsou v bednách v New Yorku). Pozdravuje cellistu Františka Smetanu a vzkazuje mu, že SONÁTA Č. 3 ještě nebyla vydána a BM s sebou nemá kopii. |