[1] Patrně Duo č. 1 pro housle a violoncello, H 157, z roku 1927.
[2] Špatně čitelné.
[3] Klavíristka Lucette Descaves (1906–1993) provedla v Paříži 11. února 1928 Koncert pro klavír a orchestr č. 1, D dur, H 149 (srov. Halbreich, 2007, s. 294).
[4] Violoncellista Mauritz Frank (1892–1959) založil v roce 1925 společně s houslistou Stanislavem Novákem Novák-Frank Quartett, kterému B. Martinů věnoval Smyčcový kvartet č. 2, H 150 (srov. Halbreich, 2007, s. 362).
[5] Martinů psal o tomto provedení 27. ledna 1929 Josefině Ganzové (srov. ČMH, G 3709).
[6] Duo č. 1 pro housle a violoncello, H 157, z roku 1927, které Martinů věnoval Stanislavu Novákovi a Mauritzi Frankovi.
[7] Mauritz Frank byl v té době také violoncellistou Amar-Quartett. Martinů má na mysli Licca Amara (1891–1959), houslistu, zakladatele a primária kvarteta.
[8] Rhené Baton (1879–1940), skladatel a dirigent, šéfdirigent pařížského Orchestre Pasdeloup v letech 1919–1933.
[9] Bohuslav Martinů se snažil o provedení La Bagarre, H 155, v Německu, avšak neúspěšně.
[10] Pod podpisem B. Martinů nakreslil černým inkoustem svou karikaturu.
|