General information
Type of the document Letter
SenderMartinů, Bohuslav
Sender (corporation)
Sender‘s locationBasel
Send date14.05.1940
RecipientŠebánek, Karel
Recipient (corporation)
LanguageFrench
Acquiredcopy from K. Šebánek estate, CBM
Owner of the sourceCentrum Bohuslava Martinů v Poličce
Former ownerŠebánek, Karel
Owner‘s call numberPBM Kkš 918
Former call number at IBM56/25A
Call number at IBMŠeb 1940-05-14
Content and physical description
Diplomatic transcription of the letter

À M. K. Šebánek



Ul. Národní Obrany 31/II. Praha-Bubeneč. Bohéme



Basel 14./Mai 1940.



 



Cher ami,



merci pour votre lettre, j’ai bien reçu le Concerto grosso – merci pour la peine que vous vous donnez. Je serais heureux si vous trouviez le credit pour faire la copie de Juliette le thêatre ne pourrait rien faire la dedans ? Ou les Beaux-Arts ? Je pense que c’est necessaire de la faire copier, je l’impression que cette œuvre commencera une grande carrière plus tard et il faudra certainement une copie. Maintenant pour le concerto de piano (II) qui est à la Philharmonie il me le faut absolument, on me le demande de tous les côtè et comme j’ai un exelente interprète que vous connaissez, c’est vraiment dommage de perdre toutes ces occasions, sûrtout qu’on ne peut pas le jouer là bas alors cela reste dans l’archive. Je vous joint quelques mots pour la Philharmonie et tâchez de le persuader de me prêter la partition et le materiel. Pour la Symphony je l’ai toujours mais je ne peux pas l’envoyer en ces moments, vous comprenez, expliquez leur cela. Même s’il y a des malentendu je trouverais toujours les moyens de m’arranger avec Philharmonie en lui donnant une chose, enfin après on verra il y aura pas mal des choses de changé n’est ce pas. Qu’on envoie où à Bale ou à Zagreb à Milan Sachs – Gundulićeva 38 – Zagreb Yougoslavie, qui me le demande lui aussi. On diffuse le Concerto-double le 29. Mai. et le Con. grosso le 14. Juin. Nos meilleurs amitiés à vous à tous nos amis. Votre B. Martinů



La Messe à èté demandé pour l’Amerique, ecrivez moi la date de première en Yougoslavie, il pourront peut-être l’envoyer directement.



 



 



Překlad:

 



Panu K. Šebánkovi



ul. Národní obrany 31/II, Praha-Bubeneč, Čechy



Basilej 14. května 1940



 



Drahý příteli,



děkuji za Váš dopis, Concerto grosso jsem obdržel – děkuji, že si s tím dáváte takovou práci.[1] Byl bych moc rád, kdybyste dokázal prosadit vyhotovení kopie Julietty. Divadlo by s tím něco nesvedlo? Nebo Akademie? Soudím, že je nezbytné nechat udělat kopii, domnívám se, že to dílo později čeká skvělá kariéra a jedna kopie se určitě bude hodit.[2] A teď ke koncertu pro klavír (II.), co je ve Filharmonii, absolutně ho potřebuji, odevšad to po mně chtějí, a protože mám vynikajícího interpreta, kterého znáte, je opravdu škoda ztrácet všechny ty příležitosti, obzvlášť když se to tam hrát nemůže, a tak to jenom leží v archivu. Připojuji několik řádků pro Filharmonii, vynasnažte se je přesvědčit, aby mi zapůjčili partituru a materiál.[3] Pokud jde o Symphony, tu mám pořád u sebe, ale v těchto chvílích ji nemůžu poslat, to chápete, vysvětlete jim to. I kdyby se vyskytla nedorozumění, vždy najdu způsob, jak se s Filharmonií dohodnout, když jim něco dám, koneckonců ono se potom uvidí, leccos bude jinak, že ano. Ať to pošlou buď do Basileje, nebo do Záhřebu Milanu Sachsovi, Gundulićeva 38, Záhřeb, Jugoslávie, ten to po mně chce taky.[4] 29. května se bude vysílat Dvojkoncert, 14. června Con. grosso. Nejsrdečnější pozdravy Vám a všem našim přátelům. Váš B. Martinů



O Mši si požádali z Ameriky, sdělte mi datum jugoslávské premiéry, možná by ji mohli poslat přímo.[5]



 



 


Total number of leaves1
Number of pages bearing text1
NoteThe letters Šeb 1940-05-14 and ČF 1940-05-14 are written on the same leaf of paper (1 f., recto - verso), the letter was sent to Karel Šebánek; envelope attached.
Fixationhandwriting
Digitisation
Quality of digitisationProfessional

Preview only available at the Institute.

Location as subject
Basel
Prague
Zagreb
Person as subject
Corporation as subject
Composition as subject
« previous
ID 2439 (entry 1 / 0)
next »