Stručný obsah | BM schvaluje opravy v Sonátě pro cello a klavír č. 3 týkající se celkové revize cellového partu kvůli připravovanému tisku ve Státním nakladatelství: "schvaluji vase opravy tykajici se tech kvart po C.4 v první vete a myslim ze by bylo tedy lepe uziti kvart i na tim druhem miste predchazejici C.4" [Martinů má zřejmě na mysli takt 83 a 84, kde v originále píše jen terciové dvojhmaty a Smetana navrhuje na dvou místech kvartu (f-c, místo d-f a b-es místo c-es). Cellisticky vzato je to takto pohodlnější. Není ale jasné, co myslí oním "druhým místem předcházejícím c. 4" (zřejmě
číslo 4).]
Zmínka o codě: "mám trochu strach z té oktávy a myslím, že by bylo lépe vzít jenom jednoduché c, ne oktávu, horní c a přejíti na prázdnou strunu 6 taktů před koncem, jak navrhujete. Čili sestup oktávy C až na prázdnou strunu. Ale ta dvojhmat oktáva mi nějak nejde do hlavy, myslím, že je těžká, moc mohutná a že se pak ta prázdná struna ztratí."
BM povoluje změnit tempo druhé věty na 63 (čtvrtka). 42. takt v první větě: v melodii se střetne H a B v jedné poloze. "pokud si dobře pamatuji má býti v cellu H, jež se spojí na C. Tak by se snad mohl jinak rozložit ten akord v pianě, aby se ten půltón nesrazil v jednom registru". BM črtá z hlavy řešení do dopisu. Nemá u sebe kopii, ponechává tedy konečné rozhodnutí na FS, ale stejně si ještě vyžádá otisk ke zkorigování, aby se vyhnuli chybám, jako se dostaly do Studánek. |