Stručný obsah | Bohuslav [a Charlotta] Martinů myslí na Paula Sachera, [který toho dne diriguje jubilejní koncert Basilejského komorního orchestru s premiérou skladby TOCCATA E DUE CANZONI]. Pokusí se si koncert poslechnout v rozhlase; Žádá Sachera o zprávy ohledně koncertu a přijetí díla.
BM a ChM následujícího dne vyslechnou symfonii Arthura Honeggera v podání Charlese Muncha a [Newyorské] filharmonie [zřejmě Symfonii č. 3 od AH; ta byla provedena 23. 1. 1947] .Je také zvědavý na skladbu Igora Stravinského, snad ji brzy uslyší. PS má pisatele informovat, pokud se mu ve skladbě TOCCATA E DUE CANZONI něco nelíbí.
BM by byl velmi rád, kdyby PS provedl TRE RICERCARI. Jde o jedno z děl, které by podle BM mělo být hráno. Má ho nakladatelství Boosey & Hawkes v Londýně. BM odpovídá na otázku ohledně posílení smyčců v této skladbě [viz Sac 1947-01-13], Doporučuje zdvojil první pult, například při počtu 8 houslí: 4 první housle, 2 druhé, 2 třetí; stejný postup radí v případě violoncell (2/1/1); Jsou tam samozřejmě sólové části. Pokud má PS větší orchestr, může zdvojit vše, přičemž první pulty mají vždy přednost. BM radí, aby PS neumisťoval druhý klavír za orchestr, ale dopředu po straně, aby byl dobře slyšet.
BM žádá Sachera, aby mu podal zprávu o pražském provedení DVOJKONCERTU s velkým orchestrem. Nebude větší nástrojové obsazení pro hudbu destruktivní? Basilejské obsazení je podle BM ideální.
|