Stručný obsah | Bohuslav Martinů doufá, že se s Ernestem Rothem konečně potká. Bude nyní v Evropě a zůstane na celý rok, jelikož získal práci v American Academy v Římě. Nejpravděpodobněji by se mohli setkal v Paříži, kde bude BM na začátku května. BM zajímá, jak dopadla komunikace s Erichem Leinsdorfem ohledně možnosti provedení MIRANDOLINY. Vzhledem k tomu, že EL je nyní ředitelem City Center Theatre v New Yorku, by to nebyl špatný začátek pro její uvedení. MIRANDOLINA by měla s dvěma přestávkami trvat dvě hodiny, což je podle BM obvyklá délka této hudební formy [BM reaguje na předešlou korespondenci, kde ER mluví o problému délky díla - BH 1956-02-14]. BM navrhuje, že možné zahrát jako jednoaktový úvod (“lever du rideau”) jedno dějství komedie VESELOHRA NA MOSTĚ.
BM nikdy od B&H nezískal zpět vokální part k třetímu dějství MIRANDOLINY, nemůže jej tedy ani poslat zpět, jak jej ER v předešlé korespondenci [BH 1956-02-14] prosil. BM by však noty rád ještě někdy viděl. BM nedostal nazpět také žádné manuskripty, kontaktuje proto Davida Adamse [newyorská pobočka B&H], který má tuto výměnu na starost.
BM je líto, že skončila platnost jeho smlouvy s B&H, má totiž nyní díla, která by jistě měla úspěch. BM také připomíná, že minulý rok získal cenu Hudební kritiky za SYMFONII Č. 6.
BM stále neví příliš o smlouvě s Artií, jen doufá, že všechno půjde dobře. Česky BM dodává, že „potřebuje peníze“.
|