| [1] Rodina Bohuslava Šmída (1895-1982), architekta z Poličky a přítele rodiny Martinů. 
 
 [2] Od 25. května do 25. listopadu 1937 se v Paříži konala 20. světová výstava EXPO 1937 zaměřená na umění a techniku v moderním životě. 
 
 [3] Václav Karel Rippl (1896-1950), knihkupec v Poličce, přítel BM. 
 
 [4] Smyčcový kvartet č. 4, H 256, vznikl na popud Čestmíra Puce a jeho ženě Heleně Pucové jej také BM věnoval. Z prvního provedení v salóně Č. Puce plánovaného na červen 1937 (PBM Kr 212, 214) však sešlo. Halbreich (2007, s. 364) uvádí jako datum premiéry 13. červen 1938. 
 
 [5] Čestmír Puc, český podnikatel žijící v Paříži, kde podporoval umělecké záměry svých krajanů (František Kupka, BM…). 
 
 [6] Prostřednictvím svých kontaktů se BM často snažil pomoci svému bratrovi Františku Martinů (1880-1958) najít práci. Tentokrát se BM obracel na svého přítele Jaromíra Pečírku. 
 
 [7] Pravděpodobně se jedná o Josefa Wagnera (1901-1957), významného českého sochaře a restaurátora. 
 
 [8] Jaromír Pečírka (1891-1966), český historik a kritik výtvarného i hudebního umění. 
 
 [9] Myšleno rozhlasové vysílání z Prahy. 
 
 [10] Miloš Šafránek (1894-1982), tajemník tiskového odboru na velvyslanectví v Paříži v letech 1927 – 1937 a přítel BM. 
 
 [11] O „nadaci“ se BM v souvislosti se svým bratrem zmiňuje i v dopisech rodině do Poličky PBM Kr 214 a 223. 
 
 [12] Podle Popelky (1996, s. 51) se jednalo o pařížský festival Mezinárodní společnosti pro soudobou hudbu, na kterém zaznělo Duo pro dvoje housle v systému šestinotónovém, op. 49 od českého hudebního skladatele Aloise Háby (1893-1973). Mihule (2002, s. 276) uvádí, že tatáž skladba zazněla na koncertě konaném v rámci Mezinárodní konference o hudební tvorbě pro mládež, kterou v Paříži ve dnech 28. – 30. 6. 1937 organizovala Společnost pro hudební výchovu v Praze. 
 
 [13] Alois Hába (1893-1973), český hudební skladatel a jednatel Společnosti pro hudební výchovu v Praze. Vztah BM k Hábovi byl odměřený, zřejmě tu naráží i na ministerskou finanční podporu, které se Hábovi dostalo za účelem provedení jeho opery Matka, op. 35 na hudebním festivalu v Mnichově (17. 5. 1931). 
 
 [14] Vieux Moulin – vesnice nedaleko Paříže, bydliště matky Charlotte Martinů Amicie Quennehen (1866-1948), manželé Martinů zde v srpnu a začátkem září toho roku trávili svou letní dovolenou (Mihule 2002, s. 587). 
 |