Diplomatický přepis titulní strany | Le partition d’orchestre. [pero, černý inkoust, rukou Martinů; písmeno “e” přepsáno na “a” ve slově “Le” tužkou – pravděpodobně cizí rukou] / (autograph) [tužka, cizí ruka] / B. Martinů / Concerto / pour violoncelle et orchestre. |
Počet listů | 3 + 45 + 3 |
Počet popsaných stran | 87 |
Celkový počet stránek | 88 + tit. |
Originální paginace | 2 - 86 |
Poznámka k paginaci | 2 - 41 [pero (černý inkoust)]; 42 - 86 [tužka] |
Formát (šířka x výška) | 267 x 343(344) |
Vazba | Volné listy nebo slepené |
Vlastnosti papíru | Zažloutlý / nahnědlý |
Počet a uspořádání osnov | 16, 20, 26 |
Vzdálenost mezi první a poslední osnovou | 310 mm |
Vzdálenost mezi linkami | 1,3 mm |
Psací náčiní | Pero (černý inkoust) |
Diplomatický přepis obsazení - 1. strana partitury | Flauti 1 2. | Oboe 1. 2. | Clarin B. 1 2. [“si be mol” – above “B. 1 2.”] | Fagotti 1 2. | (Bassoone[?]) | Corni F. |1 2 | 3 4 | Trompetti Do 1. 2. | Tromboni | et | Tuba | 1 2. 3. | Timpani | (G. Caisse] Piatti) | Tambouro picolo. | Triangel | Tamb. militaire [pencil] | Piano. | Violini | I | II | Alti | Vcelli | Cbassi [číslování nástrojů vertikálně] |
Obsah jednotlivých stran | 3 vakáty
[p. I]: prázdná strana
[p. II]: strana s katalogizační kartou - diplomatický přepis:
“Copie de musique / Georges MA[RE]Y / 33, rue Véron, Paris [13e?] / Tél MON. 80-33” [razítko]
“Monsieur P. Fournier” / “Concerto” de B. Martinů / No I. – 239 / II. ¬– 154 / III. ¬– 336 / 729 mesures x 42 parties. / soit: 30.618 mes à 0.20 6.123,60 / papier 605.- / 6.728.60 / Reçu 3.000,- / reste du Fr 3.728.60
[vložená papírová karta (17,5x11,4): krátký tištěný text on the composition psaný na PC, nadpis perem (modrý inkoust), žlutý zvýrazňovač]
[p. III]: Martinů / partition autographe [tužka, cizí ruka]
[p. IV]: prázdná strana
[p. V]: pero (modrý inkoust): “[…] Manchester 17+18 – [jui?] /48”
[p. VI]: prázdná strana
Titulní list
str. 1. - 87. noty (první strana mírně potrhána a zalepena páskou)
str. 88. - bez not
3 vakáty
zadní přídeští: “20,30 / 25,10” [tužka]
Pozoruhodné stránky:
1) obálka - známka “Casa de musique Georges Marey, 33, rue de Véron, Paris 13e, Tel. MON. 80-39” “Monsieur Pierre Fournier, Concerto de B. Martinu.” rozpočet na práci opisovače: “…”
2) první strana - rukou Martinů: "La partition d’orchestre (autographe). B. Martinů, 31 Avenue du Parc Montsouris, Paris 14e.”
- bez nakladatelství (což by měl být Schott)
3) druhá strana - orchestrace neznámé ruky: "2 flétny, 2 hoboje, 2 klarinety in b, 2 fagoty, 4 horny v F, 2 trumpety, 3 trombony, 1 tuba, tympány (velký buben, činel, tamburína, malý buben a triangl), 1 sólový klavír, smyčce (6, 5, 4, 3, 2). Pierre Fournier, 15, rue Lesueur, Paris (16) (Passy 47 13)”
4) třetí strana - nadpis: "K nejšťastnější vzpomínce ve spolupráci - Manchester 1948 / 15.8.1948. John Barbirolli."
několik stránek s poznámkami Fourniera v partu violoncella
několik stránek s návrhy ve francouzštině a otazníky nejspíš opisovač Marey |
Vpisky B. Martinů | Pravděpodobně některé z poznámek tužkou a modrým perem (2. strana page titulního listu – adresa + s. 27: “TEMPO I. POCO” |
Vpisky jinou rukou | (Tužka, modrá a červená pastelka, pero (modrý inkoust) [BM?]);
Popis pramene v PSS:
“2. Fassung, Reinschrift mit Eintragungen von John Barbirolli, Pierre Fournier und fremden Händen. 91 S.”
Výňatek z textu na tištěné katalogové kartě:
“...tout d’abord avec accompagnement d’orchestre de chambre. C’est en 1938 que le compositeur tcheque on a établi la version definitive pour orchestre symphonique et la dediée à Pierre Fournier qui a créa à Paris avec Charles Munch. Dès lors ... plusiers fois avec Kubelík, avec Ansermet, avec Barbirolli, Manchester 1948, avec Mitropoulos, avant de le reprendre avec Sawalisch à Geneve.”
opisovač - pravděpodobně Marey |
Poznámky | Vazba v tmavě oranžových deskách, v horní části vnější strany přední desky napsáno tužkou "Kassel"; 3 vakáty (na začátku i na konci); samostatná strana s obsazením: několik folií sešito bílou nití a všechny sešité části slepené dohromady
|