Stručný obsah | - jak dohodnuto, pisatel zasílá první a druhou větu - orchestrální partituru i klavírní výtah ; třetí věta bude brzy následovat ;
- žádá adresáty, aby dílo neposuzovali podle klavírního výtahu, který bylo obtížné vypracovat a který nepodává pravdivý obraz celku (…) ;
- orchestr pojal jen zlehka (…) ;
- tempo první věty nese spíše znaky concerta grossa - tj., netřeba na tempo tlačit, naopak, hrát s úmyslem je podržet, to aby lépe vynikla zvučnost a technika - označení Poco Allegro je snad dobré ; druhá věta je pomalá, tempo nepředstavuje žádný problém ;
- co se týče označování dynamiky, adresát si povšimne, že ji pisatel téměř vždy značil poněkud silnější - samozřejmě krom f. - tj., mf. Jest možné, že v určitých okamžicích se bude moci ubrat na síle až po p., ba dokonce pp. - ovšem pisatel počítal spíše se zvukem sólových instrumentů v koncertní síni. Tyto věci nechť adresáti upraví dle svého a jak zapotřebí. (Pisatel má na mysli zejména závěr druhé věty.)
- tah smyčcem : co se tohoto týče, nechť se adresáti zařídí též, jakž nejlépe jim bude vyhovovati (…) ;
- ve druhé větě ponechal pisatel celou jednu část prázdnou, jen tužkou vyznačil v klavírním výtahu své záměry týkající se frázování - nechť je adresát tak laskav a stanoví si definitivní tahy smyčcem, a poté nechť to též vepíše do orchestrální partitury - jedná se o druhou větu před 5 - ozdoby (…) ;
- název : pisatel neuvedl žádný, ale domnívá se, že nejvhodnější by bylo pojmenovati dílo: Le duo concertant pour 2 violons et l´orchestre ;
- rád by znal názor adresátů ;
- ještě jedna drobnost k ověření : v orchestrální partituře na stranách 18-22 pisatel tužkou vyznačil změnu tempa - ovšem spíše jde o změny, které jsou přirozené - pisatel si není jist, zda jesti nutno je uvádět - existuje nebezpečí, že dirigent příliš zpomalí či příliš zrychlí tempo po změně tempa, jakž vyznačeno. (…) Obecně však tempo zůstává všude stejné. |