Večer na pobřeží, H 128, drobný cyklus komponovaný v Praze [v květnu] roku 1921, naznačuje Debussyho vliv. Impresionismus navozují i popisné názvy jednotlivých částí: „Plachetní loďky vracející se večer do přístavu“, „Píseň na pobřeží“, „Břehy v bouři“. Druhá část dokonce evokuje zvuk Pucciniho – nejen harmonií, ale zejména zpěvností melodie těsně před koncem. Třetí část přináší srovnání nejen s Debussym, ale i s [Charlesem Tomlinsonem] Griffesem – jak s Fontánou Acqua Paola (z Římských skic), tak s jeho Klavírní sonátou.
Nahrávka skladby byla poprvé vydána společností Naxos v roce 2009 (Martinů: 6 – Esquisses, Jeux, Lyric Pieces; Giorgio Koukl).
Mark Gresham and Cary Lewis, Martinů: Complete Piano Music, Vol. 6 – Esquisses, Jeux, Lyric Pieces, Naxos, 2009.