Autograf klavírní skladby je nezvěstný. Zatím jediný známý opis skladby pochází ze soukromého archivu Soni Hendrychové, která se na základě charakteristického způsobu psaní domnívá, že skladbu opisovala její maminka Zdeňka Maxová, která byla přítelkyní Gabriely Čechové, jíž Martinů dedikoval některé skladby. Ačkoliv paní Maxová u jiných opisů velmi pečlivě zaznamenávala datum vzniku skladby či opisu, u této kompozice se žádná datace nenachází. Na poslední straně skladby je vzhůru nohama zaznamenán úryvek duchovní písně „Blíž Tobě, Bože můj“.
Martinů se velmi dobře znal se Zdenkou Maxovou, přítelkyní Gabriely Čechové, s níž se mnohokrát setkal na Borové, kam oba často zajížděli. Zdenka Maxová byla, soudě dle svědectví její dcery a dochovaném repertoáru, velmi zdatná pianistka, jíž Martinů věnoval některé své skladby, ze kterých jmenujme Valse Capriccio [H 107] z roku 1916 a cyklus Loutky II [H 116].
Eva Zámečníková, Bohuslav Martinů: Klavírní skladby zkomponované do roku 1916, diplomová práce, Praha, 2000, s. 48 a 68 [upravila Jana Burdová, 2024].